Nagelvård


Tänkte bara visa lite snabbt vad det är jag använder för att mina naglar ska "må bra". Jag säger inte att detta är det bästa men det funkar super för mig!

Du behöver: Depend Nail and Cuticle cleanser, en borste, depend nagelbandskräm, en "nagelbandspetare" Myrrh-olja, Vaseline hand and nails conditioner, ett baslack.

Steg 1: Stoppa ned händerna under ljummet vatten i cirka fem minuter för att mjuka upp nagelbanden. Ta sedan "den blåa" och lägg på nagelbanden och lite av naglarna. Skrubba sedan, detta är för att få bort gamla nagelbands eller hud rester.
Steg 2: Ta lite nagelbandskräm på varje nagelband. Massera in det och putta sedan försiktigt ned nagelbanden med hjälp av den lille pinnen.
Steg 3: Ta myrrh oljan på nagelbanden och under nageln. Massera in. Smörj sedan in händerna med handkrämen. Se till så att du smörjer in naglarna också.
Steg 4: Torka rent hela nageln så att du inte har någon olja/handkräm osv kvar. Måla sedan på ett baslack!



Såhär ser mina naglar ut efter att jag använt mig av produkterna ovan. Med tanke på att jag bet på naglarna hela tiden för bara någon månad sen så har de växt ut och blivit väldigt fina och starka! (förutom pekfingret som vägrar vara fint..) Tycker faktiskt att Depend har jättebra och billiga nagelprodukter så de är helt klart värda pengarna :)

- Julia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0