Cupcakes.




Fick en kommentar av en tjej som ville att jag skulle göra Cupcake naglar så det fick bli dagens design! :) Har varit hemma från skolan eftersom att jag är sjuk så var rätt uttråkad och tänkte att det äntligen var dags för något nytt :)


Du behöver: Massa olika färger på nagellack! Tandpetare/Smal pensel.

Steg 1: Måla hela nageln i en valfri färg. Jag valde en ljusblå från Kleancolor.
Steg 2: Måla tipparna (cirka halva nageln) i olika färger. Jag tog gul, orange, lila, grön och rosa. Måla lodräta streck i samma färg fast en annan nyans (mörkare eller ljusare). För att få de hyfsat tunna kan du använda en smal pensel eller en tandpetare.
Steg 3: Ta ett vitt lack och måla frostingen/glasyren! Dett är lite svårt att beskriva hur man gör detta men det ska se ut som att den rinner ner över själva "muffinsformen".
Steg 4: Måla små färgglada prickar på frostingen i alla de roliga färger du har till hands! Gör sedan den lille röda toppen ovanför frostingen som ska föreställa ett bär typ... Sen är det klaaaaart! :D

En väldigt lik design och en betydligt bättre tutorial med bilder steg för steg finns på Jossans nagelblogg! Besök den! Hon gör jättemycket fina designer och läsvärda inlägg :)

- Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0